Jak komponować dietę, jakie produkty wybierać w kolejnych miesiącach ciąży, by dostarczyć wszystkich niezbędnych składników sobie i dziecku. Czego nie może zabraknąć w diecie kolejnych okresach ciąży?
W okresie ciąży przyszłym mamom doskwierają różne dolegliwości o mniejszym lub większym nasileniu, nie ma metod, które działają niezawodnie na każdą przyszłą mamę. Dieta ciężarnej może złagodzić występujące dolegliwości czy schorzenia. Dietetycy z Medlinea podsuwają kilka sprawdzonych rad.
Od dawna wiadomo ze to co jemy i ile jemy ma wpływ na nasze samopoczucie i na nasze zdrowie, kolejne badania potwierdzają wpływ diety kobiety ciężarnej na zdrowie dziecka (przy. red.) To, co jemy może mieć wpływ na ryzyko rozwoju alergii i astmy nie tylko u nas samych, ale również u naszego potomstwa.
Picie mleka w ciąży może chronić potomstwo przed zachorowaniem na stwardnienie rozsiane w wieku dorosłym - wskazują wstępne wyniki amerykańskich badań.
Od dnia poczęcia z zapłodnionego jaja rozwija się w Tobie mały człowiek, aby organizm dziecka rozwijał się prawidłowo musisz dostarczać mu odpowiednią dawkę wartościowego budulca.
W okresie ciąży powinnaś szczególnie dbać o swoje zdrowie i zdrowie Twojego dziecka. Dieta przyszłej mamy powinna być różnorodna i bogata w świeże warzywa i owoce.
Są jednak produkty, które powinnaś wyeliminować ze swojego jadłospisu.
Ciężarne, które jedzą siedem i więcej porcji owoców oraz warzyw dziennie są mniej narażone na infekcje górnych dróg oddechowych, jak zwykłe przeziębienie czy zapalenie zatok.
Matki, które w okresie ciąży lub karmienia piersią odżywiają się niezdrowo, żywnością o dużej zawartości soli, cukru lub tłuszczy, szkodzą zdrowiu swego potomstwa - ocenia brytyjska placówka badawcza The Royal Veterinary College (RVC).
Utrzymywanie w ciąży diety ubogiej w cholesterol usprawnia przepływ krwi w łożysku i organizmie płodu - zaobserwowali naukowcy z Norwegii. Informację na ten temat zamieszcza pismo "American Journal of Obstetrics and Gynecology".
Duże ilości kofeiny przyjmowane podczas ciąży zwiększają ryzyko poronienia - ostrzegają naukowcy z Kaiser Permanente Division of Research na łamach pisma "American Journal of Obstetrics and Gynecology".
Kobiety, które w ciąży stosują dietę śródziemnomorską, bogatą w warzywa, owoce, ryby i oliwę z oliwek, mogą zapobiegać alergiom u swojego potomstwa - wynika z badań, które publikuje pismo "Thorax".