Tu jesteś: Strona główna Żywienie Dziecka Jadłospis doskonały Wzbogacone mleko dla niemowląt zapewnia im lepszy rozwój

Newsletter

Żywienie Dziecka - Polecamy

Jak przygotować zupkę dla niemowlaka?

News image

Zupka to jedno z pierwszych dań, które poznają niemowlęta na etapie rozszerzania diety. Na początku ma konsyst...

Czytaj >>

Jajko w diecie niemowlęcia i małego dziecka.

News image

Jak wprowadzać jajko do diety? Ile jajek w tygodniu może jeść niemowlę a ile małe dziecko.

Czytaj >>

Model żywienia niemowląt karmionych piersią

News image

Zalecenia żywienia niemowląt karmionych mlekiem matki, wprowadzone w 2007roku. W dniu 15 maja 2007 obradował Z...

Czytaj >>

Błędy żywieniowe

News image

Najczęściej popełniane błędy w żywieniu niemowląt i małych dzieci.

Czytaj >>

Od papki do kanapki - jak rozdrabniać pokarm niemowlęcia

News image

Rozszerzając dietę niemowlęcia pierwsze posiłki podajemy dokładnie zmiksowane, bez żadnych grudek. Stopniowo p...

Czytaj >>

Gluten w diecie niemowlęcia

News image

Są dzieci, które nie mogą jeść niczego, co zawiera gluten, ponieważ ich organizmy nie tolerują tego składnika....

Czytaj >>
fbook-osesek-250px










Wasze komentarze

 

niechce_mleka

Niemowlęta karmione mieszanką wzbogaconą o jeden z ważniejszych dla organizmu kwasów tłuszczowych tzw. dokozaheksaenowy (DHA) rozwijają się lepiej niż rówieśnicy dostający "zwykłą" odżywkę dla niemowląt - informują naukowcy z USA na łamach pisma "Child Development".

 

Wyniki wielu wcześniejszych badań dowiodły, że dzieci, które jako niemowlęta były karmione piersią rozwijają się lepiej i mają lepsze zdolności poznawcze niż dzieci, które karmiono kupną mieszanką. Naukowcy podejrzewali, że za tę różnicę odpowiedzialny jest obecny w kobiecym pokarmie kwas dokozaheksaenowy (DHA).

 

W swojej najnowszej pracy naukowcy z Retina Foundation of the Southwest i University of Texas Southwestern Medical Center porównywali rozwój poznawczy 229 dzieci karmionych specjalną mieszanką wzbogaconą w DHA lub zwykłą odżywką dla niemowląt. Niemowlęta karmiono mieszanką albo bezpośrednio po urodzeniu, albo po 6 tygodniach lub 4 do 6 miesięcy karmienia piersią. Kiedy skończyły 9 miesięcy brały udział w specjalnym teście, w którym musiały wykonać kilka prostych czynności, żeby zdobyć grzechotkę.

 

Naukowcy zaobserwowali, że maluchy karmione mlekiem wzbogaconym w DHA częściej radziły sobie ze zdobyciem grzechotki i wykazywały więcej uwagi i podejmowały więcej prób zdobycia zabawki.

 

"Obecnie wśród pediatrów nie ma zgodnego poglądu co do suplementacji mieszanki dla niemowląt DHA" - mówi doktor James Drover, jeden z autorów pracy. "Nasze wyniki jasno dowodzą, że wzbogacanie mleka dla niemowląt w DHA korzystnie wpływa na rozwój poznawczy maluchów" - dodaje naukowiec. KDO

 

PAP - Nauka w Polsce 2009-09-17



Komentarze (0)


Napisz Komentarz
mniejsze | większe

security code
Ponizej Wpisz Kod bezpieczenstwa


busy