W gotowych daniach słoiczkowych uznanych producentów żywności dla dzieci szwedzcy naukowy znaleźli niebezpieczne dla zdrowia związki; min arsen, kadm, ołów, uran. Brzmi zajwka artykułu w internetowym wydaniu „The Telegraph".
Naukowcy z Telethon Institute for Child Health w Australii przeanalizowali skład diety 1800 14-latków i podzielili ich na dwie grupy - odżywającą się zdrowo lub niezdrowo, według wzorców zachodnich. Informację na ten temat zamieściło czasopismo "Journal of Attention Disorders".
Od dawna lekarze i dietetycy przekonują, że jedzenie owoców i warzyw służy zdrowiu. Po gruntownym przebadaniu molekularnych właściwości różnych gatunków okazało się jednak, że korzystne działanie różnych ich rodzajów nie jest takie samo.
Bardzo dokładne analizy składu chemicznego dostępnych handlowo soków owocowych przechowywanych w plastikowych opakowaniach wykonanych z PET - poli(tereftalan etylenu) - wskazują, iż soki te zawierają w swym składzie podwyższony poziom antymonu.
Jedzenie w ciąży dużych ilości produktów z lukrecją może negatywnie wpływać na inteligencję i zachowanie przyszłego potomka - informuje pismo "American Journal of Epidemiology".
Dzieci, które codziennie jedzą słodycze, częściej wyrastają na dorosłych skłonnych do agresji i przemocy. Do takiego wniosku doszli brytyjscy naukowcy, których badania publikuje "British Journal of Psychiatry".